Mára még maradt 6 munkával kapcsolatban ajánlott jó szokás.
11. szokás: tegyél róla, hogy észrevegyenek
Ezzel a kifelé nyitott embereknek nincs gondja, de sokan csendesek, teszik a dolgukat, és azt veszik észre, hogy a jutalomosztáskor elfeledkeznek róluk.
Tegyél róla, hogy észrevegyenek: minden értekezleten legalább egyszer szólaljál fel! Mutasd ki az együttműködő képességedet szóban is!
12. szokás: dokumentálj minden fontosat
Ne hidd, hogy a többiek minden megbeszélt egyezségre emlékezni fognak! Dokumentálj minden fontosat:
- a projekt leírását és határidőket
- a fizetési feltételeket, bónuszokat
- az elvárásokat, amiket megtárgyaltatok
- a vevőkkel, fogyasztókkal kapcsolatos dolgokat
- a munkatársakkal kapcsolatos problémákat
Írjál le mindent, ha kell védd a feljegyzéseidet jelszóval is!
13. szokás: kerüld a pletykát
Beszélj a munkatársaidról tisztelettel és a magánéletüket tartsd a munkahelyen kívül.
14. szokás: találd meg a módját, hogy nevethess
A stressz hatásainak csökkentésére és a munkamorál helyreállításának legegyszerűbb módja a nevetés, még akkor is ha erőltetett!
15. szokás: kérd, amire szükséged van
Úgy érzed, hogy nincs elég idő a feladatra? Valamilyen eszközre lenne szükséged?
Mond el a vezetőségnek a panaszaidat és pontosan indokold meg azt is hogy mire és mennyire van szükséged!
16. szokás: támaszkodj a 80/20-as szabályra
Hallottál már róla, hogy az emberek a teljesítményük 80%-át a munkaidő 20%-a alatt érik el? Mindenkinek megvan a munkanap legtermelékenyebb időszaka: tervezd úgy, hogy ez alatt az időszak alatt a legfontosabb dolgokkal foglalkozz!
A következő részben már a sikerrel kapcsolatos szokásokról lesz szó!
Várom a munkával kapcsolatos szokásokról a véleményeket!